İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ

BEDEN DİLİ NEDİR?
Ana dilimizdir.

Beden Dili’ni anlama noktasında Kadınlar erkeklerden daha öndedir. Çünkü kadınlar daha çok ayrıntılara dikkat ederler.
Ama Beden Dili’ni en iyi anlayan çocuklardır.

BEDEN DİLİNDE GÜLÜMSEMENİN ÖNEMİ
Gülümsemek bulaşıcıdır.
Bir insanın samimi gülümsediğini anlamak için ‘’gözünün kenarındaki kırışıklıklara’’ bakmak yeterlidir. Kırışıklık oluyorsa; o kişi samimidir.
Gülümsemek için 17 yüz kasımız hareket etmesi gerekirken, somurtmak için 43 yüz kasımızın hareket etmesi gerekiyor.

BEDEN DİLİNDE ELLER
Eller iletişimde en etkili organdır.
Ellerin gösterilmemesi ve masanın altına inmesi, ‘’saklanan bir şeylerin olduğunu’’ gösterir.
Kenetli eller ‘’bazen gücü, bazen sıkıntıyı’’ temsil eder. Kenetli eller yukarı çıktıkça kesinlikle sıkıntılı bir durum vardır.
Ellerin ve kolların açık olması, avuç içinin görünmesi ‘’samimiyeti, kucaklamayı ve arada engel olmadığını’’ ifade eder.
Örneğin saat reklamlarında saat daima 10’ u 10 geçer. Bu saatin kollarını açıp, sizi davet ettiğini gösterir.
Ellerin havada yere kapalı ve parmakların açık olması, ‘’diktatörlüğü, empoze etmeyi ve o konuya hakim olunduğunu’’ gösterir.
Başparmak ‘’gücü’’ temsil eder.
İşaret parmağının kullanılması, ‘’tehdit’’ ifade eder.
İki elinin parmaklarının açık şekilde bir birinin ucuna değerek birleşmesi; ‘’o konuya hakimim’’ imajı verir. (Haldun Dormen tarzı)
Ellerin önde olması, ‘’itaat’’ durumudur.
Ellerin arkada olması, ‘’Hakim’’ tavırdır.
Eller ile ağız kapatılırsa; ‘’ söyleyecek şeylerim var ama söyleyemiyorum’’ demektir.
Eller yüzde ise;  ‘’sorgulayıcı  bir tutum veya derinlemesine bir şey düşünüyorum’’ demektir.
Eller ile çene kaşınırsa; ‘’karar verme’’ aşamasındadır.
Eller şakakta ise; ‘’düşündüğüm şeyler var’’ demektir.
Eller başta ise; ‘’yardıma ihtiyaç var’’ demektir.
Ellerin birbirine sürtülmesi, Türklerde ‘’beklenti’’ , Japonlarda ‘’saygı’’ dır.
Ellerin cepte olması, ‘’sıkıntı’’ halidir.
Ellerin belde olması, ‘’meydan okuma veya destek olma’’ demektir.
Kolların kapalı olması, ‘’iletişime kapalı olma ve eleştirel bakma’’ demektir.

BEDEN DİLİNDE AYAKLAR
Bacak-bacak üstüne atma, ‘’savunmanın’’ diğer halidir.
Ayakların 4 şeklinde olması (Sağ ayağın sol ayağın üstüne yere paralel vaziyette atılması) ‘’tartışmayı veya rekabete yönelik bir durumun varlığının’’ işareti olabilir.
Eller, atılan bu ayakların bileklerinden tutarsa; bu  ‘’meydan okuma’’ durumudur ki; hırslı, mücadeleci ve tuttuğunu koparan kişilerin oturuş şeklidir.
Ayakların çarpı biçiminde olması, ‘’olumsuz bir tavrı veya gizlenen bir problemi’’ haber verir. Bu ayaklar bazen arkaya veya sandalyenin altına gider.
Ayakların kilitli olması, ‘’sıkıntılı bir durumu’’ haber verir.
Otururken sandalyenin veya koltuğun kolçaklarından tutma, ‘’yardım’’ isteğidir.

İLETİŞİMDE MASANIN BEDEN DİLİ
Kare Masa : Konuşmanın kısa sürmesinin istendiğini anlatır.
Dik Dörtgen Masa:  Otorite, baskın olma ve kendini garantiye almayı ifade eder.
Yuvarlak Masa: İletişime açık ve otoritenin olmadığını gösterir.

SEMİNER NOTLARI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s