NECİP FAZIL /İSLAM’DA DEVLET ve SİYASET

İSLAM’DA DEVLET
İslam, devlete, ruhun bedene yapışık olması gibi sımsıkı bağlıdır; asla ayrılmaz ve onsuz beden düşünülemez.
İslam’da halkın değil, Hakkın (Allah’ın) hakimiyeti esastır.
İslam’da devlet, Hakkın kişilere uygun gördüğü hakları dağıtmak bakımından kölelerin en zayıfı, yine Hakkın kişilerden hakkını istemek bakımından da sultanların en güçlüsüdür.
İslam’da idare şekli yok, idare ruhu vardır.
İslam’ın Saltanat, Cumhuriyet gibi toprak seviyesinde kalan basit ve ilkel şekil ve kadro tercihleriyle herhangi bir ilgisi yoktur.
İslam Hakka esir olmuş bir kişi hükümranlığını, başıboşluğa mahkum olmuş bir özgürlük idaresinden üstün tutar; fakat en seçkin toplum temsilcilerinden oluşan danışma idaresini hepsinden üstün tutar.
İslam’ın ana prensibi, bütün milletin seçtiği, benimsediği büyük ve merkezi bir şahsiyet gerisinde, imam ve arkasındaki cemaat gibi düzenli bir yönetimdir.
Ve İslam’da ‘’ulü-l emr’’ diye nitelendirilen bu kişinin reisliği altındaki devlet, nefsani saltanattan uzak duracağı gibi; bu reis de toplumdaki en ileri Müslüman şahsiyet, onun arkasında Hz. Peygamber, onun arkasında da mutlak emir ve iradesiyle Hz. Allah olacaktır.   
 
İSLAM’DA SİYASET
İslam siyasetinin baş hedefi, İslam ülkelerinin içinde ve dışında, ‘’bütün insanlığın İslam’a teslim olmasını” sağlamaktır.
Siyasetin bu ana hedefi yolunda İslam, iki esası araç olarak kullanır:
KILIÇ ve KALEM
Kılıç maddeyi, Kalem’de ruhu fethedecek iki araç veya alettir.
İslam’ın madde fethindeki aleti KILIÇ’a orak, sapan, kazma, balyoz, makine, motor, bütün inşa ve imal aletleri girer.
İslam’ın ruh fethindeki aleti KALEM’e de kitap, kürsü, ses, çizgi, eda, ifade ve bütün telkin vasıtaları girer.
İşte bütün bunlar gibi araç ve aletlerle, amaca ulaşmak için ne kadar yol, çare, şart ve metod varsa hepsine birden el atılacak, bunlarla İslam siyasetinin ruhu benimsetilecek ve sevdirilecektir.
İslam’ın sevgi gösterme ve sevgi kazanma dehası, kendini sevdirmek isteyen bir kadının tavır ve hareket dehasını geçmelidir.
Bunu yaparken de toplumun hassasiyetlerini son derece dikkatle takip etmek ve hassas bir aleti tamir ederken gösterilen inceliğe sahip olmak gerekir.
Hedef inandırmak ve sevdirmektir.    
İslam siyaset zekasının rakip düşman ve milletlere karşı politikası da, İslam’ın iç ve dış oluşumunu engelleyen her duruma karşı tedbir almaktır.
Bu tedbirler ‘’gerekirse idare etmek, gerekirse güç kullanmak ve gerekirse hile yapmaktır.
Unutulmasın ki; Harp hiledir.

Necip FAZIL KISAKÜREK
İdeolocya Örgüsü (s.107-114)
kitabından sadeleştirilerek özetlenmiştir.   

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s